המדריך הרשמי להקמת חנות וינטג' אונליין

בתור אספנית וחובבת אופנת וינטג' מגיל צעיר, ובעלת חנות הוינטג' האינטרנטית Forget Me Not, החלטתי לכתוב מדריך למתחילות שחושבות לפתוח חנות אונליין לבגדי וינטג' , וצריכות טיפים לאיך להתחיל.

האופנה הנוכחית מלאה במחוות לעשורים קודמים ומאות קודמות, וכעת ישנה קריאה גדולה למציאת הבגדים המקוריים שהיוו השראה ללוקים רבים לאורך השנים.

אם מאז ומתמיד הייתה לך תשוקה לאופנת וינטג', עכשיו זה הזמן הנכון להתחיל לחשוב על איך את הופכת את התחביב שלך לעסק מניב פירות. כיוון שאופנת וינטג' היא נישה שהולכת וגדלה בקרב אוכלוסיית הצרכנים, הרבה מחליטות ומחליטים לבנות עסק ולמכור את הפריטים הייחודיים דרך הרשת.

אז חשבת להתחיל לבנות חנות וינטג' מקוונת? הנה כמה דברים שעלייך לדעת:

קו, מיתוג ואמינות

אז לקחת את ההחלטה שאת רוצה לנהל עסק של בגדי וינטג', אך בכדי לבנות קהל לקוחות מסור, עלייך לתת קו מסויים וסגנון מסויים של בגדים, וכמה שיותר פרטים על הפריטים בחנות כדי שללקוחות הפוטנציאליים שלך יהיה אמון במוצרים שלך. לדוגמא באיזה עשור הפריט יוצר, מאיזה חומר הוא עשוי, באיזה מצב הוא? האם יש לו פגמים? להיות כמה שיותר ספציפית בהסבר על הפגם וכד'.

בניית מלאי

להיות בעלת עסק וינטג' טובה זה אומר למצוא את המקורות הטובים ביותר למציאת בגדי הוינטג'. הרבה פונות לאיביי לשם כך, חנויות לצדקה, או מכירות בסגנון גאראז' סייל בכדי למצוא חפצים שלאנשים אין צורך בהם יותר. אך שימי לב, שלפני שרכשת את הפריט, שילמת עליו מחיר כזה שתוכלי להרוויח ממנו, ותבקשי כמה שיותר פרטים על הפריט בכדי לדעת שמה שאת קונה הוא אכן וינטג' ואין בו פגמים. שימי לב שאת לא בוחרת בגדים במצב לא טוב (לדוגמאת קרעים וחורים), בכדי שתוכלי לעשות את הרווח המקסימלי על הפריט. ברגע שקנית פריט פגום או קרוע ובחרת לתקן אותו, התיקון עלול לעלות יותר מהפריט עצמו ועם כמה שהוא יפה ומיוחד, זה לא רווחי לחנות. 

*לקריאת המדריך לרכישת בגדי וינטג' 

איפה למכור?

 אני בחרתי שהעסק שלי כרגע ירוץ אונליין בלבד, כיוון שיותר קל להשאיר את ההוצאות השותפות נמוכות יחסית, וזה נתון יותר לשינוי מאשר חנות פיזית. ישנן פלטפורמות שיווק שונות וקניונים וירטואליים כמו Etsy ומרמלדה מארקט בהם ניתן לפתוח חנות ולהתחיל למכור ללקוחות המבקרות בהם. בנוסף לכך ניתן לבדוק את האפשרות לבנות אתר בפלטפורמות לרכישות מכוונות כמו שופיפיי (Shopify) ווורדפרס (Wordpress).

תמונות

אחד הסעיפים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם זה התמונות. מחנות מקוונת אנשים קונים באופן ויזואלי, לכן הייתי מציאה להשקיע את מירב המאמצים בלהוציא תמונות טובות, גם אם זה אומר לשכור צלם מקצועי אם עדיין לא רכשת לעצמך מצלמה מקצועית משלך או סטודיו משלך. למרות שזה עלול להיות סיפור יקר, זה מגדיל את הסיכוי למכור את הבגדים, מאשר סתם לתלות אותם על קולב על אחורי הדלת כשזה נראה לגמרי חסר חיים. לא רק שזה יתפרש כלא מקצועי, הלקוחות לא יכולים לראות איך הבגד נראה כשהוא לא לבוש על הגוף. בנוסף לכך, יהיה גם צורך בבובה לצילומים או בהשכרת דומגנית בכדי להראות את הבגדים כמו שצריך. תמונות לייף סטייל מחוץ לסטודיו טובות למגזינים ורשתות חברתיות, כאשר תמונות סטודיו מתאימות להצגת הפריט באופן מקצועי וברור בחנות האתר.

איחסון

חשוב מאוד לשים לב שמלאי הבגדים לא מתחיל להתערם ולהשתלט לנו (או לבית הורינו) על כל המקום. במיוחד בחנות אונליין, יש לשים לב שהבית נשאר בית והעסק לא משתלט עליו. יש להכין מראש חלל או מחסן נקי ומאוור ולאחסן בו את כל הסחורה. חשוב לפזר בו חומרים נגד עש שעלול להרוס את הבגדים במקום סגור לאורך זמן, ולאוורר מידי פעם את הסחורה.

*לקריאה על טיפים לניקוי ושימור בגדי וינטג'

ניהול חשבונות

חשוב מאוד לנהל טבלת אקסל מסודרת עם שווי המלאי של כל הסחורה בחנות. לאחר כל רכישת סחורה יש לרשום כמה כל פריט עלה, כמה הועמד למכירה, ולבסוף בכמה נמכר, וכמובן באיזה תאריך ושנה נמכר. יש לשמור את הקבלות בכדי לרשום את ההוצאות בסוף כל שנה, כך שיהיה ניתן להשוות בין הכנסות להוצאות.