טיפים לניקוי ושימור בגדי וינטג'

לאחר עשור של רכישת בגדי וינטג' וצבירת ניסיון בכל הקשור לתחום, החלטתי לחלוק אתכן כמה טיפים ליניקוי ושימור בגדי הוינטג' שלכן! 

ניקוי בגדי וינטג':

1. ככלל מפתח, אם הבגד הוא ענתיקה ועשוי מבד עדין, אל תנסי לשטוף אותו. זה חל על בגדים עתיקים מבד משי, קרפ, סאטן או בד עם קישוטים כמו חרוזים ורקמות. הדבר הנכון לעשות הוא לשטוף באופן נקודתי על באיזור המלוכלך ואז לתלות באוויר הפתוח באיזור מוצל. 

 2. שמלות כותנה עדינות ניתן לשטוף באופן ידני במים פושרים. לאחר מכן יש לתלות על חבל או לפרוס אותה באופן שטוח עד לייבוש מלא.

3. לשמלות מקרפ משי מלאכותי רצוי לעשות ניקוי יבש. אם יש לך הרבה זמן פנוי יש אפשרות לשטוף אותם ביד, אך לאחר השטיפה צריך למתוח ולגהץ כשהשמלה עדיין לחה. ממליצה בחום ניקוי יבש על מנת לא להרוס את הבגד.

4. ישנתם כתמים מסויימים שמתקבעים בבגד ועלולים לא לרדת לעולם. לדוגמא כתמים צהובים בבתי השחי בשמלות וחולצות וינטג' ממשי, עשויים להתפוגג מעט עם הניקוי הנכון, אך הם לא יעלמו. האופציה הטובה ביותר היא לצבוע את הפריט או פשוט להשלים עם הכתם.

 5. באופן כללי הרעיון הכי טוב הוא לא להשתמש במייבש לבגדי הוינטג' שלכן. חולצות או שמלות וינטג' מסויימות העשויות מכותנה יכולות להתאים לכיבוס במכונת הכביסה, אך זיכרו כי נשים רבות תפרו לעצמן את הבגדים בימים ההם ואולי הבדים לא כווצו לפני שנתפרו. הניחו את הבגד באופן שטוח לייבוש כל זמן שזה אפשרי. 

איחסון בגדי וינטג':

רוב בגדי הוינטג' בחנות נועדו שתוכלי להנות מהם וללבוש אותם. אז אני לא הולכת להציע נייר עטיפה חסר חומצה לאיחסון הפריט, אלא אם כן זה איחסון למטרה היסטורית, או אם את מתכוונת ללבוש פריט משנות ה30 פעם אחת בלבד...בכל מקרה, הנה כמה טיפים לאחסון ושימור בגדי וינטג'-

1. כשאפשרי, השתמשי בקולבים מרופדים לפרטי הוינטג' היותר עדינים שלך, כמו פריטים אדוארדיים וויקטוריניים ושמלות משנות ה20 וכד'.

2. הניחי שקיות של עלי לבנדר ועלי דפנה בארון. הם מרחיקים חרקים, וגם מריחים נהדר!

3. אל תאחסני בגדי וינטג' היכן שיש אור שמש ישיר. השמש גורמת לבגדים לדהות ועלולה לפרק את סיבי הבד. בעיקר בדים מסוג משי עדין וקראפ.

4. ישנם בדים מסויימים שרצוי לא לתלות לתקופת זמן ארוכה. מדובר בעיקר בשמלות. לדוגמא שמלת חרוזים משנות ה20 רצוי שלא תהיה תלוי באופן רגיל בארון. רצוי שתהיה מונחת בקופסא או בכיסוי. אם החלטת כן לתלות אותה, תתלי אותה על קולב גדול ומרופד, עם כיסוי לבגד שהוא באורך של השמלה כך שהשמלה תהיה מונחת למטה על הסוף של הכיסוי ובכך השמשקל של השמלה יהיה מאוזן ולא ימשוך כלפי מטה.

5. סוודרים וינטג'- קפלי ואל תתלי. הם ימתחו.

6. אם את מאחסנת את בגדי הוינטג' שלך למשך תקופה ארוכה, וודאי שאת מאווררת אותם מידי פעם.

אלו כל העדכונים שיש לי לתת לך עד כה! בקרי שוב בקרוב לעוד טיפים ועדכונים במדריך לבגדי וינטג'.