12 סרטי הקיץ הקלאסיים ביותר בכל הזמנים

כשהטמפרטורה מגיעה לחום שיא, הכנסי לחדר קר, הסיטי את הוילונות, והכניסי את עצמך לעולם שכולו קלאסיקה קיצית..
מהבריכה (1969) לחופשה ברומא (1953), Forget Me Not מבקרת מחדש את 12 סרטי הקיץ הקלאסיים ביותר בכל הזמנים, להקלה קטנה על גל החום, וכמובן שהאופנה בהם היא חלק שאי אפשר לפספס.
חופשה ברומא (1953)
אן (אודרי הפבורן, אוסקר לשחקנית הטובה ביותר) היא נסיכה מורדת שנחנקת בגבולות חיי המלוכה. בביקור מלכותי היא בורחת מהשגרירות לרחובות רומא שם היא פוגשת את ג'ו בראדלי (גרגורי פק), עיתונאי ניו יורקר שמציע לה מקום לינה. היא אומרת לו שהיא סטודנטית, אבל כשהוא לומד להכיר אותה, הוא מבין את הפוטנציאל לסיפור טוב. מה הקאטץ'? ג'ו מתאהב במהירות בנסיכה ...
חופשה ברומא. תמונה: Paramount/Getty Images
לתפוס גנב (1955)
על רקע עיטורי תכשיטים, לתפוס גנב הוא סרט של אלפרד היצ'קוק משנת 1955, שרובו צולם במלון קרלטון המיתולוגי. כידוע לשמצה בחולשה שלו לקוט ד'אזור, הבמאי הבריטי צילם את גרייס קלי כשהיא מרחפת בין הסוויטות הנשגבות, ונופלת בקסמיו של גנב התכשיטים, קרי גרנט. חדר 623 יישאר מונצח על גבי המסך, ואף קרוי היום בשם סוויטת אלפרד היצ'קוק.
לתפוס גנב. תמונה: Collection Christophel/ Paramount Pictures

 (1956) And God Created Woman 

זו הייתה התמונה שהניעה את בריג'יט ברדו לתהילה בינלאומית. בת 18 בלבד, גלמה דמות של ילדה יתומה ללא מעצורים במיניותה, מושכת את תשומת לבם של שלושה מחזרים. שנות החמישים.

And God Created Woman. תמונה: AFP

 

ד"ר נו (1962)

ג'יימס בונד (שון קונרי) חייב למצוא את המפענח הרוסי הנחשק על ידי ספקטר. המשימה שלו לוקחת אותו לג'מייקה, שם הוא פוגש את האני ריידר (אורסולה אנדרס) במי הטורקיז של האוקיאנוס השקט.

 

ג'יימס בונד 007 נגד ד"ר נו. תמונה: Sunset Boulevard / Getty images

 

פיירו המשוגע (1965)

פיירו המשוגע הוא אחד מסרטי הדרכים הצרפתיים החלוצים, ז'אן פול בלמונדו ואנה קרינה שמים את חותמם על הגל החדש כשהם מגלמים את פרדיננד גריפון ומריאן רנואר. כשאיבד את עבודתו הם יצאו להרפתקאה עם ילדיהם, אך עד מהרה מוצאים את עצמם רדופים ע"י להקת גנגסטרים.

FRANCE - JUNE 01: Jean-Paul Belmondo; Anna Karina in June 1965. תמונה: REPORTERS ASSOCIES/Gamma-Rapho via Getty Images

 

שניים לדרך (1969)

באומץ רב יוצאים לטיול של הרגע האחרון, זוג עם עבר מכשל יוצאים למסע של 1000 קילומטר בין לונדון לקוט ד'אזור.

שניים לדרך. תמונה: Terry O'Neill

 

הבריכה (1969)

בקיץ 1968 ראו את רומי שניידר ואלאן דלון חוזרים יחד בחום השמש של סן טרופה. עשר שנים עברו לאחר שנפגשו לראשונה לרגלי דרגנוע בנמל התעופה אורלי שבפריז, ואת תחילת פרשת האהבה הגדולה שלהם. בשנת 1963, שני השחקנים נפרדו בלי משים. אף על פי כן, בבימויו של ז'אק דראי, רומי שניידר ואלאן דלון מצאו עצמם יחד מצלמים את הסרט הבריכה, אך לא היה מדובר במקריות. היה זה אלן דלון עצמו שביקש מאהובתו לשעבר להיות בת זוגתו למסך. כשזעם הפרידה שלהם מאחוריהם, לשני השחקנים הייתה כימיה חדשה על המסך, טבעית מתמיד. "שום דבר לא קר יותר מאהבה מתה", כתבה רומי שניידר. עם זאת, הקסם היה על המסך ושותפות דלון-שניידר הייתה כוחנית כתמיד בסרט. לצד ג'יין בירקין ומוריס רונט, הם הפיחו חיים במשחק שמשלב תשוקה, אהבה, רכושניות וקנאה, והכל על הרקע הכחול של בריכת השחייה האיקונית.

הבריכה. תמונה: Collection Christoph\el © SNC/ Tritone Cinematografica SNC / Tritone Cinematografica / Collection ChristopheL

 

(1975) Lovers Like Us 

רנגייד נלי (קתרין דנב) עוזבת את ארוסה ובורחת לקראקס שם היא פוגשת את מרטין הכריזמטי (איב מונטנד), בשם (מהמילה בושם) פריזאי, שלו היא מציעה למכור דבר אומנות של טולוז-לוטרק, שהושאל מהבוס שלה, כדי לממן את בריחתה.

Lovers Like Us. תמונה: Collection Christophel © Lira Films / Produzioni Artistiche Internazionali Lira Films / Produzioni Artistic / Collection ChristopheL

 

(1977) One Wild Moment

שני אבות עוזבים לחופשה עם בנותיהם בנות ה17. אחד האבות מוצא את עצמו מתפתה על ידי בתו של השני.

One Wild Moment. תמונה: Collection Christophel

 

(1978) French Fried Vacation

סרט המתעד את חופשתם של קבוצת פריזאים במועדון חוף השנהב. פופאי, ברנרד ונאתלי, ג'יג'י וז'אן קלוד דוס רוכשים את אותו הומור צרפתי  je-ne-sais-quoi  ששימש השראה לדורות שלמים של שחקני קומדיה.

French Fried Vacation. תמונה: Daniel SIMON/Gamma-Rapho via Getty Images,

 

(1983) One Deadly Summer

שנות ה70 בכפר קטן בדרום צרפת, איזבל אדג'אני, עם היופי הכובש שלה ומיניותה חסרת המעצורים פותחת ברומן עם אלן סושון המאהב חסר התקנה. סרט זה בבימויו של ז'אן בקר, הוא סרט צורב המתאר את ההשלכות הטרגיות של תשוקה הרסנית. נוכחותה של איזבל אדג'ני אשר מגלמת את אל, מעצבנת לא פחות מכפי שהיא שובה לב בעוצמות שלה. הסרט זיכה אותה בפרס סזאר בשנת 1983.

 

One Deadly Summer. תמונה: COLLECTION CHRISTOPHEL © Societe Nouvelle de Cinematographie / C A P A C / TF1 Films Production Societe Nouvelle de Cinematograp / Collection

 

תלמה ולואיז (1991)

סוזן סרנדון, ג'נה דייוויס, מכונית ואקדח הם המרכיבים החיוניים לקלאסיקה. תלמה ולואיז מספרת את סיפורן של שתי נשים שנמלטות מחיים של מונוטוניות פטריארכלית. בין צחוק לדמעות, סוללות את הדרך לאחת מסצינות הסיום הטובות ביותר בקולנוע האמריקאי.

תלמה ולואיז. תמונה: MGM / Photo12 / AFP