צילום אופנה: אירבינג פן למגזין ווג

אירווינג פן, שנולד רבע מאה לאחר הקמתו של מגזין ווג, בילה 66 מתוך 92 שנות חייו בווג.
הקרדיט הראשון שקיבל במגזין היה בגיליון אוגוסט 1943; האחרון שלו היה באוגוסט 2009. בין לבין פן יצר 165 שערי מגזין חסרי תקדים- יותר מכל צלם אחר.
בנוסף לאלה, פן היה ידוע בצילום דיוקנים מופלא, בהם היה חושף את האני הנסתר של הסלבריטאים שבחר לצלם; בצילומו המואר של קומפוזיציות קוטור באור יום טבעי; בצילומי הפרוטפוליו הטבעיים שעשה לאנשים; צילומי הפרחים ומלאכת היד שעשה..
לאחר מכן היו הפרסומות שעשה והפרוייקטים האישיים שלו, אשר נעו בין מחקרי עירום שערך ועד לצילום בדלי סיגריות ופסולת אחרת. 
ניתן לכנות את פן כ"לוכד הנשמות". היה נראה כי הייתה לו היכולת להגיע אל המהות של אנשים וחפצים; בנוסף, הייתה לו היכולת הנדירה ללכוד את רוח הדברים באופן גרפי. המנהל האומנותי של ווג, אלכסנדר ליברמן, טבע את המונח "פקקים", בכדי לתאר את ההשפעה של התמונות של פן. 
פן מעולם לא חיפש את אור הזרקורים והעדיף להשאר מחוץ לתמונה- לפחות מבחינה פיזית. 
1 צילום בכורה לווג.  פן החל לעבוד בווג ב 1943. לאחר שהוכיח את כישוריו כצלם דיוקנים ושל אנשים חיים, פן הוזעק לצילומי הפקת אופנה של אלכסנדר ליברמן, כשהוא לבוש כבדרך כלל בג'ינס וסניקרס, אך הורה הפעם הזו לרכוש ג'קט ערב ולבוא להשתתף בקולקציה. אלו היו צילומי בכורה של אופנת הקוטור של פן, שצולמו על ידו בפריז בסטודיו רעוע, אשר היה בית ספר לצילום לשעבר, מרוהט כהלכה עם מסך תיאטרוני ותאורה שפן תיאר כ"תאורת פריז שלה ציפה, רכה אך מגדירה". פן השתמש בתאורה הזו כדי לפרשן את פרטי האופנה בצילומים שהפכו במהרה לאיקוניים.
אירבינג פן, פריז, 1950.

3 פרוייקטים על מלחמת העולם השנייה. ללא יכולת לשרת בצבא בגלל בעיות בלב, אירבינג פן התנדב לשירות שדה בצבא האמריקאי. הוא נשלח לחו"ל בשנת 1944, צורף לצבא הבריטי כצלם ונהג אמבולנס, כאשר הוא מתעד עמדות באיטליה, אוסטריה והודו. בשנת 1945 פרסם ווג מאמר בשם "מישהו צופה בך", המורכב מקטעי מכתבים שנשלחו מהחזית האיטלקית. פן, ציין העורך, יישם את "אותו כישרון של דיוק ותצפית" בכתיבתו כמו בתצלומיו. בשנה שלאחר מכן פרסם המגזין את "אלבום החוץ", ובו שישה עמודי תצלומים ופרשנויות, וכן את "שפת הסימנים"- עמוד כפול של "כרזות מארבע מדינות הרוסות מלחמה".
אירבינג פן, ווג, 15 בפברואר 1946.
6 פרוטפוליויים אתנוגרפיים לחג המולד. לפן הייתה אהבה גדולה לטיולים מסביב לעולם. ב1947 הוא טס עם ווג ל30 יום מסביב לעולם. שנה לאחר מכן הגיע לפרו שם צילם את הדוגמנית ז'אן פאצ'ט. המשיך לעיר קוסקו שבפרו, ושם החליט לצלם את המקומיים בלבושם המסורתי. "חג המולד בקוסקו", הפך לסדרת הדיוקנים הראשונה, והמשיך לסדרת פרוטפיוליויים שהתפרסמו בשנים 1967-1971. פן נסע לעיר בנין, אחר כך לרפובליקה של דהומי, נפאל, קמרון, ניו גינאה ומרוקו, בכדי לצלם בסטודיו הנייד שלו את המצולמים המקומיים הלבושים בבגדם המסורתיים על אדמת ארצם.
אירבינג פן, ווג דצמבר 1949.
9 פורטפוליויים של פרחים הוזמנו לגיליונות הקריטמס המיוחדים של ווג. אירבינג יצר 9 פורטפוליויים של פרחים לווג בין השנים 1967-1971. הסדרה יצאה לאור עם צבעונים, אדמוניות, פרגים, סחלבים, ורדים, חבצלות, בגוניות, ולבסוף, פרחי הבר של לונג איילנד הלכו בעקבותיהם.
אירבינג פן, ווג, דצמבר 1968.
12 דוגמניות על צולמו ע"י אירבינג פן ב1947. ווג החתימו את פן לצלם פורטרייטים של קבוצות. אחד מהם בשנת 1947 היה צילום פורטרייט של 12 מהדוגמניות הכי מצולמות באמריקה. סגנון הישיבה סודר על ידי אחת הדוגמניות המצולמות- מיוריאל מקסוול. הצילום נקרא "12 היפיפות" ובו פן הכיר את ליסה פונסגריב, שלימים הפכה לאישתו.
אירבינג פן, ווג, ה1 במאי 1947.
66 שנים- משך הקריירה של פן בווג. התמונה הראשונה והאחרונה שלו לווג הייתה של אוכל- צדפות ובננות- אשר הופיעו, באופן מכובד, בגליונות של שנת 1943 ושל 2006. 
אירבינג פן, ווג, אוגוסט 2009.
165- מספר השערים שצולמו על ידיד פן לווג. בין שנת 1943 ל- 2004 פן הפיק צילומים לכ-165 שערים של ווג, יותר מכל צלם אחר. השער הראשון שלו צולם ב1 באפריל 1950 ובו הופיע ז'אן פאצ'ט. זה היה הצילום שחור לבן הראשון שלו, והצילום שחור לבן הראשון שהופיע במגזין משנת 1932.
אירבינג פן, ווג, 1 באפריל 1950.