סווינגינג סיקסטיז

אין אדם שלא שמע על השנים המהפכניות ביותר של המאה ה20, הלא הן שנות ה60 המופלאות. גל השינוי החל בלונדון, ואלו השנים בהם הדור הצעיר החל להכתיב את התרבות החדשה: תרבות הפופ שהחלה לצמוח, ההיפים, וכמובן חצאיות המיני.
לונדון הייתה המקום הטוב בעולם בשנות ה60. ,תרבות הנוער פרחה ותקופת הצנע שלאחר המלחמה פינתה סוף כל סוף מקום לעשור של אופטימיות וחקירה. מוזיקת הרוק קידמה את תרבות הנוער שהייתה משוגעת על להקות כמו הביטלס, הרולינג סטונס, הקינקס וה'מי'. להקות רוק כבד הפכו להיות גם הן פופולריות בתקופה זו. להקות כמו פינק פלויד ודה ג'ימי הנדריקס אקספיריינס שיצרו סצנת אנדרגראונד פסיכודלית בלונדון. התרבות הייתה בשיאה ובתי ספר לאומנות התפתחו במהירות באותה תקופה.
אושיות אופנה בשנות ה60 בלונדון היו טוויגי, מארי קוואנט, ג'יין אשר, ג'ין שרימפטון, ובניהם גם חברי הביטלס ועוד. החצי הראשון של העשור היה מאופיין ע"י סטייל ה'מוד' (סגנון אופנה איטלקי), אך סביבות שנות 67 סגנון זה החל להתערבב עם אופנת ההיפים. ג'ורג' האריסון ופאטי בוינד הם דוגמא טובה לחובבי מוד שעברו תפנית לסגנון היפי.
ג'ורג' מאריסון ופאטי בוינד. תמונה: The Beatles Bible
 
אושיית האופנה ג'ין שרימפטון 
אופנת המוד הפכה לפופולרית ביותר בקרב נשים, ומארי קוונט עודדה את הצעירים לשחק עם האופנה שלהם. הדור שלאחר המלחמה היה הדור הראשון שיכל להרשות לעצמו לרכוש תקליטים, בגדים חדשים ואיפור, מה שהיה אידאלי כיוון שחנויות נפתחו בכמויות כל יום, בעיקר ברחוב קרנבי שבלונדון.
מארי קוונט עם תספורת הבוב. תמונה: Marie Claire
מארי קוונט המציאה את חצאית המיני. שמלות הפכו לקצרות יותר ויותר בכל יום עד שאורך השמלות כיסה 10 ס"מ בלבד מהרגל. אומנות הפופ הצמיחה הדפסים גיאומטרים ושמלות שני צבעים (בד"כ שחור לבן). שמלות מיני נלבשו בעיקר עם מגף גבוה וצמוד. פסים, נקודות והדפסים גיאומטריים אחרים התנוססו בכל עבר; קישטו חצאיות, שמלות, חולצות, מטריות, ותספורת הבוב הפכה לסימן היכר נשי. טוויגי נודעה כ"מלכת המוד" והיא הייתה "הפנים של 1966".
טוויגי נהגה ללבוש את השמלות הקצרות ביותר, בשילוב עם גרביון צבעוני או לבן, ונעליים שטוחות. היא נראתה מדהים עם רגליה הארוכות והרזות, שיער בלונדיני בתספורת הבוב, ועיניים כחולות בעלות ריסים ארוכות. שמלות מסוג זה היו פשוטות, בעלות מותן גבוה, ושרוול קצר, בייבידול סטייל. 
אושיית האופנה טוויגי. תמונה: Flickr
אושיית האופנה טוויגי. תמונה: daily mail
סביבות שנת 1967, אופנת המוד החלה להשתנות לסגנון היפי חדש ורגוע. השנים שלאחר מכן ידועות כשנות קיץ האהבה, והרבה פסטיבלים קידמו את הסטייל ההיפי. ג'ורג' האריסון ופאטי בוינד, שייצגו בעיקר את אופנת המוד, בשנים הללו אימצו את סגנון ילדי הפרחים. פאטי החלה ללבוש מכנסיים בהדפס פייזלי (הדפס בדמות טיפה), ווסטים, כמויות של תכשיטים, שמלות מיני פרחוניות, צמידי עץ, חולצות עם שרוולים רחבים, סנדלים, והדפסים משוגעים.
ג'ורג' האריסון ופאטי בוינד בסטייל היפי. תמונה: Pinterest