הנסיכה דיאנה: מנסיכה לאייקונית אופנה

מהרגע בו ביקרתי בארמון קנזינגטון שבלונדון, בתערוכה של קולקציית הבגדים מארונה של הנסיכה דיאנה, לא יכלתי שלא לראות בה כמקור השראה מאוד גדול לחנות שלי.

תמונה: MIKE FORSTER

נכון, אולי עברו כמעט 20 שנה מאז מותה של הנסיכה מווילס, אך הסטייל שלה מוערץ ומוערך היום כמעט יותר מאי פעם. כאשת ציבור שגילמה זוהר, תככים, חובה ומסתורין, ארון בגדיה של דיאנה היה אחד מהכלים הכי עוצמתיים שלה בתקשורת. הלוקים שהיא בחרה לנסיעות מטעם הממלכה תמיד נבחרו בקפידה ובדיפלומטיות; ביפן בשנת 1986 היא במחשבה רבה בחרה שמלה אדומה מנוקדת על מנת לייצג את מוטיב השמש העולה של המדינה; בפקיסטן היא לבשה ירוק, צבע שמייצג כבוד ועוד.

תמונה: REX

עד כמה שהיא ידועה בפילנטרופיות שלה, בטוב לב שלה, ובסקנדל שסרר סביב נישואיה, דיאנה, הנסיכה מוואילס, הייתה ידועה גם בחוש אופנה המבטיח שלה שהשפיע על דור שלם של נשים. מימיה הצעירים באורות הבמה כמורה ביישנית בגן ילדים, עד לביקוריה במשחקי פולו בלבוש השמלות של ורסצ’ה וקטרין ווקר- אנו זוכרים סטייל של אייקונית אופנה אמיתית.

מכאן הכל התחיל:

תמונה: PA PHOTOS

יולי 1968- ליידי דיאנה ספנסר נולדה בשנת 1961 בנורפולק, אנגליה, לג’ון ספנסר, ופרנסס ספנסר. התמונה הזו שלה לבושה בבגדי “חיל הים” נלקחה ביום הולדת ה7 שלה בקדוגן פלס גרדן שבאנגליה.

 

תמונה: REX FEATURES

1980- לפני שהוכתרה לנסיכה מוואילס, דיאנה עבדה כגננת בגן ילדים. תמונה זו מפורסמת בניגודיות שלה לנאיביות, ולחוסר פרובוקציות.

 

תמונה: PA PHOTOS

1980- בתמונה זו היא לבקשה אוברול ג’ינס צהוב בהיר מעל לחולצה פרחונית לכבוד משחק הפולו של הנסיך צ’ארלס בתקופת החיזור שלהם.

 

תמונה: REX FEATURES

פברואר 1981- כשדיאנה וצ’ארלס הכריזו על האירוסין שלהם, היא לבשה חליפה כחולה מחוייטת ונקייה, עם חולצת פפיון לבנה ממשי, וענדה את טבעת יהלום הספיר שכיום קייט מידלטון עונדת. לאורך השנים הצעירות של נישואיהם, דיאנה הרשתה ליועץ המלכותי לייעץ לה לגבי בחירות הלבוש אך כעבור זמן קצר היא אימצה לעצמה סגנון לבוש ייחודי משלה.

מרץ 1981- לחגיגת האירוסין הרשמית הראשונה, לבשה דיאנה שמלת סטרפלס משי שחורה.

תמונה: REX FEATURES

מאי 1981- ליידי דיאנה והנסיך צ’ארלס יצאו למה שהעיתונות כינתה באותה התקופה- “קדם ירח דבש” לברמורל שבסקוטלנד. כשהזוג התראיינו אצל עיתונאים, דיאנה הביישנית לבשה סוודר בדפוס בהיר עם מכנסי קורדרוי ומגפי ‘וואלינגטון’.

תמונה: REX FEATURES

יוני 1981- ליידי דיאנה, בשמלה אדומה עם כובע תואם, הצטרפה למלכה, לנסיכה מרגרט ולנסיך צ’ארלס בחתונה של ניקולס סומס וקאטרין וויטראול בכנסיית סן מרגרט שבלונדון.

תמונה: REX FEATURES

יולי 1983- הנסיכה דיאנה- בחצאית וחולצה פרחוניות תואמות- הצטרפה לחברה שלה, סוזן פרגוסון, למשחק פולו. כשתמיד שמה דגש לפרטים הקטנים, דיאנה התאימה בשלמות את הנעליים האדומות שלה לתיק האדום.

תמונה: REX FEATURES

אוגוסט 1983- שוב במשחק פולו, דיאנה לבושה בחולצת שרוולים נפוחים, המותאמת לחצאית לבנה רעננה.

תמונה: REX FEATURES

1988- היא הלכה על שמלה לבנה פשוטה, עם צעיף פסים המותאם לכובע רחב שוליים לטקס מלכותי.

 

תמונה: PA PHOTOS

יוני 1989- דיאנה בשמלת ורוד פסטל קלאסית וקייצית, יחד עם הנסיך הארי בטי שירט של Thomas The Tank Engine, כשהיא אוספת אותו מגן הילדים.

 

תמונה: PA PHOTOS

1992- היא בחרה “לוק ספארי” מתאים ביותר לביקור שלה בפירדמידות שבמצרים.

 

תמונה: PA PHOTOS

יולי 1994- לבושת חליפת חצאית צמודה בצבע נייבי עם צווארון ושרוולים לבנים וכובע רחב שוליים, דיאנה משתתפת בחתונה של שרה ארמסטרונג ג’ונס ודניאל צ’אטו בכנסיית סן סטפנס שבלונדון.

תמונה: REX FEATURES

נובמבר 1995- לבושת סוודר שחור פשוט וחצאית תכלת, דיאנה צולמה עוזבת את קליניקת הייל (דיאנה הייתה מבקרת קבועה במרכז לרפואה משלימה שבצפון לונדון).

 

תמונה: REX FEATURES

1995- בכניסתה לאולם רויאל אלברט, צולמה דיאנה לבושה בחצאית פליסה אדומה וחולצת גולף ללא שרוול.

אוקטובר 1997- מגזין ‘ווג’ הוציאו גיליון זה כמחווה למנוחה דיאנה, הנסיכה מוואילס- שנהרגה בהתרסקות מכונית באוגוסט 1997. תמונת הכריכה נלקחה על ידיד פאטריק דמרצ’ליאר בשנת 1994.