אייקונית האופנה: טוויגי

אי אפשר לחיות אופנה (בטח שלא אופנת וינטג’) בלי להכיר את דוגמנית העל וכוכבת הסיקסטיז האנגליה- טווייגי.

לסלי לוסון שנולדה ב19 בספטמבר 1949 היא דוגמנית, שחקנית וזמרת הידועה בכינויה טוויגי (Twiggy).  היא הייתה אייקונית תרבות ודוגמנית טינייג’רית בולטת בשנות ה60 בלונדון.

טוויגי התחילה את הקריירה שלה בגיל 16 והייתה ידועה בעיקר בגלל המבנה הרזה והנערי שלה שהפך לטרנד גדול באותם שנים ויצר מהפך גדול בהגדרת הנשיות. מראה זה הורכב מעיניים גדולות, ריסים ארוכות, ושיער קצר.

בשנת 1966, היא כונתה “הפנים של 66″ ע”י מגזין הדיילי אקספרס, ונבחרה לאישה הבריטית של השנה. בשנת 67 היא כבר דיגמנה בצרפת, יפן וארה”ב, ונחתה בעמודי השער של ווג והטוטלר (The Tatler). שמה פורסם בכל רחבי העולם.

 

לאחר שדיגמנה, טוויגי נהנתה מקריירה מצליחה כשחקנית במה וטלויזיה. בעקבות תפקידה בסרט “החבר” (The boyfriend) מ-1971,  זכתה טוויגי בשני פרסי גלובוס הזהב. בהמשך, ניהלה תוכנית טלויזיה משלה בשם “האנשים של טוויגי”, ובה ראיינה סלבריטאים; הופיעה כשופטת בתכנית ריאלטי האמריקאית- הטופ מודל הבאה, ובנוסף הספר האוטוביוגרפי שכתבה על חייה משנת 1998- טוויגי בשחור ולבן (Twiggy in Black and White) נכנס לרשימת הבסט סלר.

מאז 2005 טוויגי דיגמנה למרקס וספנסר (חנות אופנה ומוצרים אחרים ידועה בעולם), ובשנת 2012 היא עבדה לצד המעצבים של מארקס וספנסר בכדי להשיק קולקציית בגדים אקסקלוסיבית לליין בגדי הנשים שלהם.

עד היום, טוויגי הצליחה להישאר רלוונטית ויעיליה. לא רק בעצם היותה דוגמנית מצליחה לאורך השנים, אלא בגיוון שיש לה להציע לתרבות, אם זה תוכניות טלויזיה, סרטים, כתיבת ספרים והקלטת שירים מקוריים משלה.

לפעמים זה מדהים אנשים שהדוגמנית הטינייג’רית הרזה והבלונדינית, שכבשה את עולם האופנה בסערה בסיקסטיז, באמת שרדה את השנים המשוגעות הללו, התבגרה, ובאופן מדהים עדיין נשארה רלוונטית.