אופנה וקולנוע: גרייס קלי הנסיכה ממונקו

היא הייתה הכוככבת ההוליוודית שהפכה לנסיכה.
הבלונד המבריק שלה שבה את ליבו של רנייר,הנסיך של מונקו, כאשר נפגשו בפסטיבל הסרטים של קאן בשנת 1955, ולמרות ששיחקה רק ב11 סרטים לפני פרישתה בגיל 26, גרייס זכורה עד היום כאחד מסמלי האופנה והקולנוע הגדולים בכל הזמנים.
גרייס קלי נולדה בשנת 1929 בפנסילבניה לג'ון ברנדן קלי, בן של מהגר אירי, ואשתו מרגרט קטרין מז'ר, שהייתה ממוצא גרמני. גרייס ויתרה על לימודים בקולג' לטובת קריירת משחק באקדמיה האמריקאית לאומנויות דרמטיות בניו יורק (שמבוגריה ניתן למצוא גם את קתרין הפבורן ולורן בקל). מימנה את לימודיה בעזרת דוגמנות, וקיבלה את התפקיד הראשון שלה בסרט Fourteen hours. הפריצה הגדולה שלה הגיעה כאשר ג'ין טירני הועזבה מהתפקיד בסרט Mogambo משנת 1953, וגרייס קיבלה את התפקיד במקומה יחד עם חוזה של 7 שנים עם חברת ההפקות MGM. 
הסרט Mogambo היה הפעם הראשונה שהיא עבדה עם הלן רוז, שהייתה אחת משלושת מעצבות התלבושות של הוליווד- הכולל גם את אדית' הד ואולג קסיני- שהשאירו חותם על סגנון הלבוש שלה. אבל זה היה היצ'קוק והחזון שלו שעיצב את הלוק אלגנטי של קלי. "היצ'קוק היה כמעט מקרה קליני ברעיונותיו המדוייקים לארון הבגדים של גרייס", אמר דונאלד ספוטו, המחבר של Spellbound by Beauty: Alfred Hitchcock and his Leading Ladies. "הייתה סיבה לכל סגנון לבוש".

1954

1954 הייתה שנה עמוסה לכוכבת- היא שיחקה בחמישה סרטים, וכתוצאה מכך מגזין לייף מכנה אותה "שנת החסד" (The Year of Grace). בסרט של היצ'קוק directed Dial M For Murder, שבו שיחקה כמרגוט מרי וואנדיץ', היא הולבשה ע"י מוס מברי.

1954

היא לבשה שמלת חרוזים ומעיל פרווה כשהשתתפה באוסקר.

 

1954

בסט של הסרט Rear Window עם ג'יימס סטיוארט.

1954

קלי ייגצה את נערת החברה המגניבה והמפתה בסרט (Rear Window (1954, שבו כיכבה עם ג'יימס סטיוארט. שמלת המשי השחורה שלבשה באחת מסצנות המפתח בסרט, עוצבה ע"י אדית' הד.

1954

עם אלפרד היצ'קוק וג'יימס סטיוארט בפרימיירה של Rear Window.

 

1954

פרסומת עבור Rear Window.

1954

קולקציית הבגדים בסרט The Green Fire- שבו כיכבה כקטרין נואולנד, בעלת מטעי קפה שגרה בדרום אמריקה- נבחרה על ידי הלן רוז.

1954

מעצב האופנה הרוסי אולג קאסיני נדלק על גרייס אחרי שראה אותה משחקת בסרט Mogambo ב1953הוא שלח לה זר של ורדים אדומים יום יום עד שהסכימה להיענות לבקשתו לארוחת צהריים איתה. קאסימי טוען שהוא זה העומד מאחורי הסטייל המפורסם שלה, הוא טוען: "אני יצרתי את הלוק של גרייס קלי", לפיפל מגזין. לדברי קאסיני, כשהם נפגשו, "היא הייתה לבושה כמו מורה בבית ספר". הוא עודד אותה להוסיף קצת סקסיות לבגדים שלה. הזוג, שצולם כאן בתמונה בפרימיירה של דזירה בניו יורק בשנת 1954, נתפסו ברומנטיות לפני שהתארסה לנסיך רנייר. קאסיני זכה בתהילה כחיט הקוטור העומד מאחורי הלוק של ג'קלין קנדי.

1955

שמלת האקוואמרין החיוורת שלבשה גרייס לקבלת פרס האוסקר לסרט The Country Girl בשנת 1955, עוצבה ע"י עדית' הד ונלבשה לפניכן לפרימיירה של הסרט Rear Window. 

 

1955

על הסט של הסרט  To Catch A Thief.

1955

עם אליזבת' טיילור ולוריין דיי בשדה התעופה בניו יורק.

1955 May

במאי 1955, גרייס עמדה בראש המשלחת האמריקאית שנשלחה לפסטיבל קאן. שם פגשה לראשונה את הנסיך ממונקו רנייר השלישי, בצילומים למגזין פריס מאטש. כאן, על סיפון היכטה במרינה, הציגה גרייס זוג מכנסי קפרי- סטייל שהפך להיות חלק מהסגנון האופנתי שאפיין אותה.

1955 May

בשמלה אדומה ושל מפרווה בפרימיירה בפסטיבל הסרטים בקאן.

1955 December

בדצמבר 1955, אחרי שפגש את גרייס בפסטיבל הסרטים של קאן, הנסיך עשה טיול לאמריקה שבה הייתה שמועה גדולה שהוא מחפש אישה. בכנס עיתונאים, הוא הכחיש את החיפושים אחר אישה וכששאלו אותו איך הוא ירצה את האישה שלו הוא ענה: "I don't know, the best."

שלושה ימים לאחר שפגש את גרייס ומשפחתה, הנסיך הציע לה נישואים והיא נענתה להצעה. הנסיכה לעתיד הודיע על הנישואים כשהיא לובשת שמלה של בראנל ניו יורק.

1959

היא צולמה עושה שופינג בביקור בלונדון עם בעלה.

1961

בשדה התעופה היטרו שבאנגליה עם ילדיה, מחבקת את הנסיך אלברט והנסיכה קרולין. 

1963

משחקת עם הבן שלה, הנסיך אלברט.

 

1963

עם ילדיה, הנסיכה סטפני והנסיך אלברט, בביקור בג'מאייקה.

1968

גרייס קלי פרשה ממשחק בגיל 26 כדי להתמקד במחויבויות שלה במונקו, שם אסרו את סרטיה על פי צו של בעלה. הנסיכה השקיעה את האנרגיה שלה בשיפור ופיתוח האומנות בנסיכות, וב-1964 הקרן של הנסיכה גרייס הוקמה בכדי להעניק ולתמוך בבעלי צרכים מיוחדים במונקו.

בחייה המפוארים היא תמכה ביצירותיהם של יוצרי אופנה כולל כריסטיאן דיור, בלנסיאגה, איב סן לורן (שאמר שקיבל השראה מהלוק ספארי שלה מהסרט Mogambo לקולקצייה שלו).

1975

עם ביתה, הנסיכה קרולינה דה מונקו, צועדות יחדיו לארוחת ערב.

הנסיכה נפטרה ב14 בספטמבר 1982, בגיל 52, בעקבות שבץ מוחי שתקף אותה באמצע הנהיגה. היא נסעה לאורך הריביירה בצד הדרך וההתרסקות הקטלנית כפי שנאמר התרחשה היכן שהתרחשה סצנת הפיקניק מהסרט (Catch a Thief (1954. ביתה, סטפני גם הייתה באוטו אך שרדה את ההתנגשות.